Thursday, December 31, 2009

Salam Tahun Baru 2010

Alhamdulillah..masih bernafas kita hingga ke saat ini.syukur dipanjat pada Allah.td ade gak info kate ade gerhana bulan,sampai sakit2 leher aku tgk bulan,tp tak timbul2 pun gerhananya.salah timing kot aku ni.ab pun keje mlm,takde la rajin aku nk dok sorang2 kat lua tu.xde rezeki lagi mau tgk satu lagi kebesaran Allah.lain kali insya Allah.


ape semangat yg datang pun tak tau.tibe2 rajin lak dok lame2 kt blog ni.fb tu aku padang sekali lalu je.haha..sementara tgh rajin layan je la.ni saje je boh gambo yg terperap dlm laptop.



laman rumah aku lepas hujan.Alhamdulillah pokok serai dgn kunyit still tegak berdiri.




nasib baik air tak masuk dlm rumah.cume kt lua je tebal pasirnya.'bercinta' jugakla aku menyapu dan cuci lantai.










3gambar kt atas ni bukan tasik kt tepi jalan raya tau,tp air yg bertakung selepas seminggu hujan lebat melanda Yanbu.aku syak air tu tak tau mau ke mane.ni lagi tgh musim sejuk,lagi la lambat mau kering.kalu musim panas rase jap je kontang.kt msia org tak heran nye lecak ke lopak ke tp kt sini,hihi..aku la yg paling jakun kut!


moga tahun ini membawa seberapa byk kebaikan untuk kita semua.yg kosong,moga dapat dipenuhkan..yg dilengah,moga dapat disegerakan..yg terhutang,moga dapat dilangsaikan..yg terkurang,moga dapat disempurnakan..selamat tahun baru semua!

4 comments:

Imanisa riana @ sarimah said...

Salam..
Selamat berhijrah di tahun baru... hijrah kembali ke blog..hi..hi..hi.
Kalau banjir besar di Saudi tentu habis padang pasir... dn kalau tu berlaku, tentu cuaca pun tak menentu. Silap2 M'sia pulak jd padang pasir...alamat kiamat dh sgt hampir..hu..hu..hu. Takutnya!

linda said...

salam,

nnati kalu ade mase sy upload gmbar spjg jln nk ke mekah.pokok2 idup subur.takungan air akibat banjir ms musim haji tu pun ade lg.salah satu tanda kan kak..bile arab saudi jadi kawasan subur,kiamat pun hampir tiba.moga kita sentiasa dalam islam.aminn..

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

Cuba try tanam lada. Hiduptak.

Portdy said...

apa kabar di sana, lama tak update kabar dari site Jejak rasul ni....